Asi nikdo nebude rozporovat, že aby firma dosáhla zisku, potřebuje zákazníky. A aby je přilákala, používá nejrůznější metody propagace, či nejlépe jejich kombinace. To, které použije, záleží na velikosti firmy, produktech, které prodává, cílové skupině zákazníků a v neposlední řadě také na jejích finančních možnostech.
Není například pochyb o tom, že televizní reklama je dodnes jedna z nejúčinnějších. Avšak problémem může být fakt, že je poměrně nákladná. Natočení samotného půlminutového klipu není nic levného, zvláště pokud chcete, aby tam hrála nějaká celebrita. K tomu je třeba připočíst náklady na koupi vysílacího času v televizi. Ani ty nejsou nic levného, zvláště pokud chcete, aby se váš spot vysílal v hlavním čase, tedy v době, kdy na televizi kouká nejvíc lidí.
Není tedy divu, že zvláště malé a střední firmy používají jiný postup. Jedním z těch nejčastěji využívaných je SEO marketing, při němž se využívá faktu, že internet je dnes dostupný prakticky každému. Jak funguje a co vše vlastně zahrnuje?
Hlavním cílem je zvýšení návštěvnosti internetové stránky dané firmy. Musíme si totiž uvědomit, že každý z těchto návštěvníků je potenciální zákazník, a čím více jich je, tím větší je šance, že si některý z nich něco koupí.
Tohoto cíle se dosahuje úpravou daného webu tak, aby byl po zadání určitého slova či fráze do některého z internetových vyhledávačů odkaz na něj v seznamu výsledků na jednom z prvních míst. K tomu slouží řada postupů.
Tím prvním je analýza klíčových slov, kdy se určí, která slova či fráze jsou v daném oboru či tématu nejčastěji vyhledávána, a také jak často.
Tato klíčová slova je pak nutné vhodně implementovat do textu na samotné internetové stránce. Tím se zajistí, že ji vyhledávač najde a zobrazí.
Nakonec je nutné napsat poměrně velké množství podpůrných článků v krátké době. Ty mají za úkol přesvědčit vyhledávač, že se o daném webu mluví více, než tomu ve skutečnosti je.
Jedná se o poměrně široce používanou metodu, a není divu. Přeci jen je dostatečně účinná a rozhodně se její využití vyplatí.