Poslední doba přináší stále více pokusů zprostředkovat herní svět na stříbrné plátno. Ovšem stále žalostně málo takovýchto titulů je skutečně dobrých. V čem to vězí?
Pro každého režiséra, který hledá jaký herní titul by natočil je asi tím nejdůležitějším dobře vybrat. Bohužel neplatí to, že když je hra populární u hráčů, bude se líbit i divákům. Mnoho skvělých titul ve filmu prostě nefunguje a režiséři pak narážejí na problém jak všechno oživit a udělat zajímavějším a pak jde vše do kopru. Je nutné vybírat takové tituly, které mají zajímavý námět a originální koncept, který se dá použít i ve filmu. To vše nabízí takové tituly jako Mass Efect, The Elder Scrolls, nebo již natočený Warcraft.
Minulost ukázala, že série jako DOOM, Need for Speed či Super Mario Brother ukázaly, že některé slavné herní tituly ve světě filmu zkrátka nemají šanci. Je to tím, že tyto tituly jsou natolik jednolité, že pokud do nich někdo bude chtít implementovat nový děj, nejspíše se bude velmi trápit.
Při výběru je též nutné dobře volit herecké obsazení. Tvůrci, kteří vytvářeli Wing Commander. do hlavních rolí obsadili herce ze Scooby Doo, což působilo přinejmenším podivně. Příklad dobrého hereckého obsazení pak může být Angelina Jolie ve filmu Tomb Raider. Ovšem nejvíce záleží na režisérovi. Například takový Uwe Boll je mistr v ničení dobrého základu, což se projevilo ve filmech Far Cry, BloodRayne i Postal.
Ovšem největší kámen úrazu tkví v samotném základu natáčení filmů podle her. Mnoho diváků si totiž neuvědomuje, že titul již není hrou, ale filmem a proto je na něj nutno nahlížet odlišně. Film se prostě jako film bude chovat a bude tak i vypadat. Například při natáčení Gears of War prohlásil režisér Rod Ferguson, že pokud by měl film dodržovat některé prvky ze hry, výsledek by byl katastrofální.
A právě to dokonale vystihuje celý problém. Pokud tedy rádi hrajete hry a rádi sleduje filmy, oddělte tyto dva světy od sebe a užívejte si je separovaně.